Vervolg negativiteit

Jan van Bree

Vervolg negativiteit,

Dat kan ik wel willen maar het zal nooit gebeuren,
klagers zullen er altijd wel blijven, tot diep in de treuren.
Maar wij gaan door met ons leven en zijn heel tevree,
en al dat negatieve is niks voor mij, weg ermee.

Snap ook wel dat het voor sommige heel moeilijk is,
maar mij bezorgd het vaak ergernis.
Dat ze weleens niet positief zijn is best te begrijpen,
en daar wil ik mijn ogen niet altijd voor dichtknijpen.

Maar zo is het nu eenmaal in het leven,
meer dan geweldig als je iemand liefde en plezier kunt geven.
Dat is niet voor iedereen weggelegd zoals ik al zei,
genoeg mensen die in de sjit zitten en die maak je niet snel blij.

Het leven is te kort om er altijd stil bij blijven te staan,
en vind dat we er gewoon zo door moeten blijven gaan.
Het gezegde pluk de dag is niet voor niets uitgevonden,
zou willen dat mensen niet zeurden en zich positiever bevonden.

Dat kan ik wel willen maar dat zal nooit gebeuren,
die mensen zullen er altijd blijven, tot diep in den treuren,
Maar wij zijn zo niet, wij zijn heel snel tevreden,
al die negatievelingen hadden hun tijd beter moeten besteden.


Over dit gedicht 

Geplaatst op: 02-04-2026

Gedicht beoordelen

Gemiddelde cijfer: 0
Aantal beoordelingen: 0

Over deze dichter

Jan van Bree (Actief sinds: 02-10-2024)


© Op dit gedicht 'Vervolg negativiteit ' van Jan van Bree zijn auteursrechten van toepassing. Het gedicht is onder auteursrechtelijke bescherming geplaatst op Dichters.nl.