Bij oma te logeren...

Dakoyria

Ik was die zomer bij oma van vaders' kant te logeren
Over een hoge donkere schutting heen groette mij
de buurvrouw Zo, ben je weer eens bij oma?
Is het gezellig, zo precies zoals je het wou? Lust jij
wat lekkers, wil je dat wel proberen? Wacht even,
dan haal ik het en nam jij je schoolrapport ook mee?

Ik had dit inderdaad gedaan, oma die dit belangstellend
lezen was gegaan. Ook de buurvrouw overhandigde ik
vlot Enig kleingeld had zij daarvoor over, best een schat!
Oma bofte maar met deze attente buurvrouw bedacht ik
tot slot.


Over dit gedicht 

Geplaatst op: 23-06-2025

Gedicht beoordelen

Gemiddelde cijfer: 0
Aantal beoordelingen: 0

Over deze dichter

Dakoyria (Actief sinds: 08-11-2015)


© Op dit gedicht 'Bij oma te logeren...' van Dakoyria zijn auteursrechten van toepassing. Het gedicht is onder auteursrechtelijke bescherming geplaatst op Dichters.nl.